lördag, maj 26, 2012

Blåbärsfrosting

 Tyll: Wilton 1 m


 Tyll: Wilton 1 m

 Tyll: Wilton 1 a

 Tyll: Wilton 1 a

Blåbär borde ge blå frosting tänkte jag. Men borde tänkt efter lite mer - vet ju att blåbär snarare ger lila färg.

Här är i alla fall ett snabbt och gott recept på blåbärsfrosting. Ha gärna i mer blåbärssaft för mer smak och färg. Du kan dessutom ha i blåbär också, det ger mer struktur och smak. Jag ville dock den här gången ha en slät frosting.

Spritsa gärna dina cupcakes och frys in. Alla mina frostings klarar att frysas. Ett smart sätt att alltid ha "nybakat" hemma, bara att plocka fram 10 minuter innan de skall ätas.

Jag använde det här receptet som bas och färgade/smakatte frostingen med ungefär 1 msk saft från frysta blåbär. Först färgade jag frostingen aningens vit med Wiltons vita färg, annars är vaniljfrostingen lite cremefärgad.

1 kommentar:

Jenny sa...

Om du har i hela, frysta och tinade blåbär så får du en riktigt stark mörk lila/blå färg!:D dock en lite lösare konstsistens på frostingen.. men den smakar så gott ändå så!;)

Stor eloge till dig förresten som hinner baka allt trots unge!:D